Thursday 18 April 2013

Kaljukits kõrgel kõikudes

14. aprillil, pühapäeval toimus meil väljasõit Püreneedesse, kuhu alustasime minekut väikese autobussiga juba enne päikesetõusu. Jõudnud Ax-les-Thermes’i, mis on kiviviske kaugusel Andorrast, tuli kohalikust boulangerie’s mõned chocolatine’id ja croissant’id veel lisaks süüa ning veidi ka kaasa osta ning seejärel võis matk kõrgustesse alata! Ilm oli imeline – päike säras täiesti selges taevas.
Tiirutasime autode ja bussidega veel natuke ülespoole mägedesse ning seejärel jagati grupid kaheks – algajad ning edasijõudnud. Alguses arvasin, et läheme tippusid vallutama ikka kuidagi rohkem ringiratast ehk ainult väikese maapinna kaldega, aga eksisin. Mitu korda tuli üles tõusta ikka täitsa järsust nõlvast ning sedamoodi end aina kõrgemale sammuda. Kohati tagus pulss üsna korralikult, kui mööda lõputuna näivaid radasid ülespoole rühkisime.
Keskpäeval kohtusime algajate grupiga ning mina sain ühe prantslanna seljakotist oma lõunasöögi kätte. Vaeseke pidi seda terve ennelõuna kandma, sest alguses ta lubas ühineda meie tiimiga. Puhkasime kõrgustes ligi tunnikese ning pärast kosutavat einet ja päikese käes peesitamist oli raske jälle jalule saada, kuid valdavalt läksime allamäge. Erinevus teise grupiga seisnes selles, et liikusime veidi kiiremini ning lõpus tulime tagasi suurema ringiga, vallutades veel mõned kõrged punktid põlvini lumes sumbates.
Vahva päev seljataga, tuli uni väga kiiresti ning hommikul ärgates ootas mind ettevalmistumine pärastlõunal toimuvaks eksamiks. Kui kindral alustas essee teema jagamist, siis juba esimestes ridades oli näha kohkunud nägusid ja ohkamist. Ja lõpuks kui paber minuni jõudis, ei osanud ma peale rumala naeratuse ettemanamist midagi peale hakata ning võtsin seda kui väljakutset kirjutada midagi, millest pole õrna aimu ka.

Meie grupi üks teejuhtidest

Punastes ujumispükstes vanahärra püüdis me kõikide pilke

Ja lõpuks sai liugu lasta